blomstertid.blogg.se

Mitt intresse för blommor har alltid funnits med mig genom min mor, men det var först för några år sedan intresset blev större. Här kommer jag dela mina framgångar och motgångar. Det är min väg från amatör till förhoppningsvis proffs på de blommor jag själv valt att inrikta mig på ;) Hoppas ni får nöje av att följa mina inlägg. Mvh Therese

Mässa

Publicerad 2014-05-17 22:20:00 i Allmänt,

Idag passade vi på att åka till Rättvik och gick på trädgårdsmässan. Det fanns mycket att titta på och mycket man var sugen på att köpa. Kom fram till att det blir för mycket grönsaker om jag går lös ;) Men jag köpte en planta av äppelgurka :) Här kommer lite bilder från mässan:
Vi gick på ett av seminarierna de hade med Jan Daugaard, från Zontrotzarna i Malung, som pratade om  "Allt är möjligt - odla exotiskt utöver odlingsgränserna". Jag sög åt mig som en svamp när han pratade om odlingen och hur han gör med sina exotiska växter såsom persika, aprikos, fikon med flera. Vi blev också sugen på att köpa gojibär och tayberry som han pratade om. Detta då dessa växer väldigt intensivt och ger rikligt med bär =) Vi får hålla koll och köpa det om vi hittar =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela