blomstertid.blogg.se

Mitt intresse för blommor har alltid funnits med mig genom min mor, men det var först för några år sedan intresset blev större. Här kommer jag dela mina framgångar och motgångar. Det är min väg från amatör till förhoppningsvis proffs på de blommor jag själv valt att inrikta mig på ;) Hoppas ni får nöje av att följa mina inlägg. Mvh Therese

Mina odlingar

Publicerad 2014-04-02 12:10:00 i Allmänt,

Var ju ett tag sedan jag visade mina plantor nu. Börjar mer eller mindre se ut som en jungel här hemma. Nu har jag även sått lite nytt här hemma =) Bland annat Blomman för dagen, pionvalmo, Gurkan white wonder, apelsintimjan, squash, klätterböna, mynta och citronmeliss. Blomman för dagen och timjan har börjat kika upp lite alla redan, sådde dessa i söndags =) Här nedan följer lite bildregn på mina plantor jag sådde tidigare:
Tagetes
Pelargoner till vänster och till höger är det Petunior =)
Solhatt
Min lilla jungel.
Paprikan i fokus
Den röda basilikan i fokus
Penséerna som tog sig när jag fick en ny påse med frön.
Petunior i fokus
Tomatplantan Golden Sunrise i fokus
En salig blandning av mina tomatplantor Black sea och busktomaterna som är eget fröplock =)
Fuchsia som är toppad för att den ska bli buskigare.
En av två sticklingar jag köpte. Den håller på att sätta en knopp och det blir den första pelargonblomman för i år ;)
Var bara tvungen att lägga ut denna skönhet som började slå ut för två veckor sedan och nu står den och glänser i vårt fönster ;)
 
Det som däremot har gått dåligt är mina purjolökar som bara tvärdog. Nu är det väl för sent att så nya då dom inte hinner utvecklas. Har ju som sagt sättlökar att plantera som en backup plan. Men jag hade verkligen hoppas på att purjon skulle funka. Lyckas ni med purjon? Hur gör ni? Tips snälla =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela