blomstertid.blogg.se

Mitt intresse för blommor har alltid funnits med mig genom min mor, men det var först för några år sedan intresset blev större. Här kommer jag dela mina framgångar och motgångar. Det är min väg från amatör till förhoppningsvis proffs på de blommor jag själv valt att inrikta mig på ;) Hoppas ni får nöje av att följa mina inlägg. Mvh Therese

Höstpyssel

Publicerad 2013-10-19 22:33:00 i Allmänt,

Tog in cyklamen som jag haft i höstgruppen ute. Den verkar överleva tack och lov nu när första snön täckt den.
Har bytt ut den mot en Gaultheria (röda lingonliknande bär).
Köpte en blå ljung i år, tycker den lyser upp så fint i gruppen. Och gaultherian var en bra ersättare för cyklamen. Dock kommer det bli en utmaning för mig att hålla cyklamen vid liv om det stämmer vad jag läst. Den trivs svalt helst mellan 15-18 grader i rummet och helst inte i direkt sol. Fick bli ett norrfönster men värmen är oftast 23+ i vår lägenhet och kallare vill jag ju inte ha nu när de snart är vinter. Är bara att hoppas att cyklamen vill trivas ändå ;)
Köpte lite färgklickar till köket med, Chili (röd) och Habanero (gul). Har smakat chilin som var extremt stark. Får nog bara bli en liten chili i maten om den ska användas. Habaneron har jag inte vågat smaka ännu :P Men fint blev det i höstmörkret =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela