blomstertid.blogg.se

Mitt intresse för blommor har alltid funnits med mig genom min mor, men det var först för några år sedan intresset blev större. Här kommer jag dela mina framgångar och motgångar. Det är min väg från amatör till förhoppningsvis proffs på de blommor jag själv valt att inrikta mig på ;) Hoppas ni får nöje av att följa mina inlägg. Mvh Therese

Projekt Lilla italien är färdig

Publicerad 2013-07-13 17:38:00 i Allmänt, Blommor, Plantering, Trädgård,

Äntligen är projektet klart, och bra blev det med :P Var ungefär såhär jag tänkt mig de skulle bli, sen kanske man flyttar om krukorna hit och dit. Men i det stora hela är det klart :D Nu kan man sätta sig här och bara njuta av framsidan. Så underbart! :D
Nu är ju jag lite som jag är och kunde inte motstår en bergbambu när den såldes ut för 40 kr. Så den fick också vara med på den lilla Italienska hörnan. Men tycker att persikoträdet och bambuns blad är rätt lika varandra, så helt fel blev de ju inte ;)
Vi har köpt en liten fontänpump som drivs via solcell :D Är inte världens starkaste och behöver direkt solljus för att orka med att spruta vattnet, men de duger ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela