blomstertid.blogg.se

Mitt intresse för blommor har alltid funnits med mig genom min mor, men det var först för några år sedan intresset blev större. Här kommer jag dela mina framgångar och motgångar. Det är min väg från amatör till förhoppningsvis proffs på de blommor jag själv valt att inrikta mig på ;) Hoppas ni får nöje av att följa mina inlägg. Mvh Therese

Medelhavets godsaker

Publicerad 2014-05-15 23:57:54 i Allmänt,

Jag har länge sneglat på citronträden när jag varit och handlat på blomsteraffärerna. Men på något sätt är jag orolig för att misslyckas och ta död på dem. Känner då att det är lite slöseri på ekonomin nu när jag studerar och vågar då inte chansa. Men så händer det, ett erbjudande jag inte kan motstå. För 50 kronor styck köper jag små "plantor" och kan nu känna mig fri att testa på. Nu har jag planterat om dem i större krukor med medelhavsjord för att ge dem de bästa förutsättningarna. Är dom inte söta? =)
Mammas apelsinplanta.
Här är min citronplanta. Hoppas den växer ordentligt i sommar.
Sedan måste jag ju bara testa på fikon ;) Den är liten, men hoppas denna också växer. Gäller nog att läsa på om vilken näring och hur mycket jag ska ge dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela