blomstertid.blogg.se

Mitt intresse för blommor har alltid funnits med mig genom min mor, men det var först för några år sedan intresset blev större. Här kommer jag dela mina framgångar och motgångar. Det är min väg från amatör till förhoppningsvis proffs på de blommor jag själv valt att inrikta mig på ;) Hoppas ni får nöje av att följa mina inlägg. Mvh Therese

Underbara vårtecken

Publicerad 2014-03-28 21:05:00 i Allmänt,

Har varit ute och fixat lite i min lilla trädgård idag. Passade på att kratta, rensa bort de värsta ur rabatterna (men inte allt då jag är rädd att det blir fler köldknäppar), studerade de underbara krokusar och snödroppar som slagit ut och satt upp insektsholken nu när jag såg årets första humla =) En stor klumpig och väldigt söt humla som jag antar är en hona =) Hoppas någon av bona i holken passar damen =). Här nedan följer ett litet bildregn:
En av de otroligt söta snödropparna.
Vit krokus.
En av rabatterna med krokusar och tulpaner som börjar titta upp.
Till och med pionerna börjar kika fram.
Lila krokus
Bergklinten börjar också sträcka på sig =)
Även stäppsalvian.
Blir så glad när jag ser att den vackra floxen kommer igen iår. Trodde den inte klarade sig förra året när jag planterade den.
Riddarsporren kikar också upp.
Har planterat lökar i krukorna, hoppas de tittar upp snart =)
Snart kommer också irisen.
De otroligt fina krokusarna som växer brevid husväggen =)
Tittar ni noga i mitten så har jag fångat humlan på bild =) Hon ville bara inte sitta still ;)
Planterade lite penséer =)
Här är skönheten själv, insektsholken =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela