blomstertid.blogg.se

Mitt intresse för blommor har alltid funnits med mig genom min mor, men det var först för några år sedan intresset blev större. Här kommer jag dela mina framgångar och motgångar. Det är min väg från amatör till förhoppningsvis proffs på de blommor jag själv valt att inrikta mig på ;) Hoppas ni får nöje av att följa mina inlägg. Mvh Therese

Rastlös

Publicerad 2014-01-09 23:12:00 i Allmänt,

Känner mig så rastlös, vill bara att såperioden ska komma igång så jag får göra något. Åkte in på Granngården då jag har varit sugen ända sedan i somras att köpa en insektsholk. Hittade mycket mer på reabordet ;) Hopplöst att gå in i blomsteraffärer, det kliar för mycket i mina fingrar :P
Dessa fina fynd gjorde jag:
Fick tag på drivhus i plast av den avlånga typen.
Köpte orkidéjord och odlingsbriketter
Och denna underbara lilla insektsholk. Var av storleken medium och kostar 199 kr på Granngården. Nu ska här gynna insekter. Inget är väl underbarare än vackra fjärilar och humlor i trädgården. Kanske man hjälper ett och annat bi att hitta trädgården med :P Hoppas även att de naturliga pestkontrollanterna chekar in på detta enkla hotell ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela