blomstertid.blogg.se

Mitt intresse för blommor har alltid funnits med mig genom min mor, men det var först för några år sedan intresset blev större. Här kommer jag dela mina framgångar och motgångar. Det är min väg från amatör till förhoppningsvis proffs på de blommor jag själv valt att inrikta mig på ;) Hoppas ni får nöje av att följa mina inlägg. Mvh Therese

Vårgrupper

Publicerad 2014-02-03 18:43:00 i Allmänt, Blommor, Plantering,

Blev så förtjust i primulerna så jag var in idag och köpte fler. Köpte även lite olika sorters vårlökar som är uppdrivna. Planterade i denna här nedan en primula, gula krokusar och blå pärlhyasinter.
I nästa grupp satt jag en primula, irisar och rosa tulpaner.
Nu har jag äntligen lite vår inomhus tills jag lyckats driva upp mina egna krokusar :D, som jag förövringt hade råkat plantera för djupt. Dom ska bara ner (när det gäller plantering i kruka inomhus) täckas med jord, men bara så att toppen på lökarna fortfarande sticker upp ovan jord. "Gör om och gör rätt" sa jag åt mig själv och nu har jag även planterat om dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela