blomstertid.blogg.se

Mitt intresse för blommor har alltid funnits med mig genom min mor, men det var först för några år sedan intresset blev större. Här kommer jag dela mina framgångar och motgångar. Det är min väg från amatör till förhoppningsvis proffs på de blommor jag själv valt att inrikta mig på ;) Hoppas ni får nöje av att följa mina inlägg. Mvh Therese

Irisen blommar

Publicerad 2014-02-04 17:30:00 i Allmänt, Blommor, Plantering,

Hur vacker är inte irisen när hon blommar? Blir så glad av hennes vackra färger och mönster. Hoppas på att hon står i blom länge :)

Kommentarer

Postat av: Charlotta Cesar

Publicerad 2014-02-07 16:49:59

Hej Therese,
Tack för din fråga hos mig om penséer. Jag har råkat ut för samma sak en gång då jag köpte frön hos Plants of Distinction i England. Jag mejlade dem och förklarade vad som hänt. Jag fick nya likadana fröer plus flera andra sorters penséer och de nya sorterna grodde jättefin! Så mitt förslag är att du kontaktar leverantören. De vill INTE ha bloggerskor som skriver taskiga saker om dem;) Ett annat tips är att så nya och använda Emmaljunga såjord som har bäst i test när det gäller frön som gror. Hoppas detta kan vara till hjälp.
Charlotta

Svar: Tusen tack för hjälpen. Ska genast skriva till dem och berätta vad som hänt. Får hoppas dom har lika bra service som Plants of Distinction. Håll tummarna ;) Mvh, Therese
blomstertid.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela