blomstertid.blogg.se

Mitt intresse för blommor har alltid funnits med mig genom min mor, men det var först för några år sedan intresset blev större. Här kommer jag dela mina framgångar och motgångar. Det är min väg från amatör till förhoppningsvis proffs på de blommor jag själv valt att inrikta mig på ;) Hoppas ni får nöje av att följa mina inlägg. Mvh Therese

Det växer

Publicerad 2014-02-18 23:15:00 i Allmänt,

Hej och hå vad mina sådder växer. Jag får nog ta och sätta om dem snart =)
Här nedan syns indiankrassen som växer något så fruktansvärt att man knappt hänger med.
Dessa här nedan måste jag plantera om i små krukor så de inte lägger sig. Det är mina tagetes.
Hoppet om att lyckas med penséerna har kommit tillbaka nu när jag ser att en liten liten grön planta försöker titta upp.
Här nere tittar tvillingsporrar, röda solhattar och petunior upp =)
Sedan har vi grönsaker och kryddor i form av tomater, aubergine, basilika och paprika som tittar upp.
Och mina efterlängtade pelargoner tittar också upp. Hoppas hoppas jag lyckas hålla dessa vid liv =)
Måste dock erkänna att mina purjosar och lobelier inte ser lika glada ut. Får åka till blomsteraffären imorgon eller på torsdag och köpa lite näring till purjolöken och hoppas den repar sig. Annars får jag försöka med en ny omgång. Hänglobelierna vet jag inte vad jag ska ta mig till med. Tre-fyra krukor ser ut att kunna bli något, men de andra ser bra bedrövliga ut. Men som sagt, man måste misslyckas för att lära sig ;) Och jag vet att jag inte lyckades plantera om dem bra, det blev helt enkelt för pilligt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela