blomstertid.blogg.se

Mitt intresse för blommor har alltid funnits med mig genom min mor, men det var först för några år sedan intresset blev större. Här kommer jag dela mina framgångar och motgångar. Det är min väg från amatör till förhoppningsvis proffs på de blommor jag själv valt att inrikta mig på ;) Hoppas ni får nöje av att följa mina inlägg. Mvh Therese

Effektiv dag!

Publicerad 2013-09-28 22:51:00 i Allmänt,

Idag har jag tagit bort alla sommarblommor, planterat vårlökar och tagit in pelargonerna och stamrosen till förrådet för att låta dem gå in i vintervila. Får dock se om jag lyckas få pelargonerna att överleva. Vi har bara ett kallförråd och ej möjlighet att förvara dem som man ska. De ska helst stå i ett mörkt utrymme i en temperatur på 8-10 plusgrader. Nu har vi minus i vårt förråd, men har tagit en väns råd att isolera en flyttkartong och satt ner pelargonerna i den. Såhär:
Nu är det bara att invänta våren och se om de lever :)
Fick in lite skörd av tomater som får stå i fönstret och bli röda
Vi har fått rätt många tomater ändå i sommar, fast jag planterade tomatplantor så pass sent.
Men har nu slängt tomatväxterna och enbart behållt dessa skönheter =)
Har även kokat rosensaft idag som jag kommer göra ett separat inlägg om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela