blomstertid.blogg.se

Mitt intresse för blommor har alltid funnits med mig genom min mor, men det var först för några år sedan intresset blev större. Här kommer jag dela mina framgångar och motgångar. Det är min väg från amatör till förhoppningsvis proffs på de blommor jag själv valt att inrikta mig på ;) Hoppas ni får nöje av att följa mina inlägg. Mvh Therese

Blomlådor

Publicerad 2013-07-09 19:19:00 i Allmänt, Blommor, Plantering,

Planterade i blomlådorna idag, känner mig lite berövad av sommaren nu när målarna varit här. Men ska jag ha någon chans med mina egenodlade petunier så måste jag ju plantera om dem så de får en chans att växa och producera blommor. Får se om lobelierna blir lite finare med ;) Nu ser dom inte mycket ut för värden. Dock dog mina egna lobelier när jag skulle vänja dem ute. Lärdomen av det är att inte sätta lobelier som är rätt unga i direkt sol, dom blev uttorkade och tvärdog. Lobelia = törstig. Vet att jag fick spraya på dem vatten 2-3 gånger om dagen när jag drev upp dem =) Men nästa år så ska blomlådorna enbart bestå av egensådd ;)
Stamrosen blommar på, underbara rosa blommor. Är glad att den blev den här färgen ändå ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela