blomstertid.blogg.se

Mitt intresse för blommor har alltid funnits med mig genom min mor, men det var först för några år sedan intresset blev större. Här kommer jag dela mina framgångar och motgångar. Det är min väg från amatör till förhoppningsvis proffs på de blommor jag själv valt att inrikta mig på ;) Hoppas ni får nöje av att följa mina inlägg. Mvh Therese

2013-07-17

Publicerad 2013-07-17 19:07:00 i Allmänt, Blommor, Trädgård,

Det har inte hänt så jättemycket senaste veckan. Men här kommer ett bildregn ;)
Narcisstobak som jag planterat om i den här krukan, inte de finaste än så länge men ge dem tid så repar dom sig. Köpte dem för 10 kr/st ;)
Det har växt ordentligt i blomlådorna den senaste veckan iaf =)
Våran klätterros "Sympathie" har skjutit ut ett långt skott under de senaste två veckorna =) Har vi tur kanske vi får någon blomma på den med =)
Murgrönsviolen blommar på =) Jättesöta blommor.
Astilbe i kvällssolen =)
Hittade på en till pelargon =) Låg gömd i gräset ;) Måste blivit så när man har tryckt in allt i ett hörn när målarna varit här och blomman måste ha rullat iväg =) Men den passar ju bra här, och vilken tur att den överlevde utan vatten :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela