blomstertid.blogg.se

Mitt intresse för blommor har alltid funnits med mig genom min mor, men det var först för några år sedan intresset blev större. Här kommer jag dela mina framgångar och motgångar. Det är min väg från amatör till förhoppningsvis proffs på de blommor jag själv valt att inrikta mig på ;) Hoppas ni får nöje av att följa mina inlägg. Mvh Therese

Lyckliga jag

Publicerad 2013-08-30 21:08:00 i Allmänt, Blommor, Plantering, Trädgård,

Ibland har man tur. Stod och pratade med grannen här om dagen om blommor och en av hennes stora perenner har börjat blomma nu i slutet av augusti, berömde henne för att den är så fin, då frågade hon mig om jag inte ville ha ett skott och jag sa: ja gärna om du har lust att ta ett åt mig, sedan var det inte mer med det och vi båda sa hej och gick in till vårat. Idag kom grannen förbi med en stor perenn av samma blomma och sa här, min mor har så stor hemma så vi delade av en bit åt dig, det är en höstflox. Tusen tack sa jag och blev överlycklig av den fina doftande växten. Vi måste ha världens snällaste granne :P Inte visste jag att en höstflox blir så stor :P Nedan är en bild på den:
Ni får ursäkta betonggrisen i bakgrunden, målarna tog sig inte tiden att ställa tillbaka den där den ska vara =/
Idag lyckades jag även skörda min första tomat för i år. Blev tillbehör till några goda mjukmackor :P
Nu har jag planterat Romeo och Julia i det lilla tomrummet jag hade kvar i min gott och blandat rabatt. Här får de dela plats med gula hallon, björnbär och amerikanska blåbär ;) Tänk vad mumsigt de blir nästa sommar när de kommer börja ge bär :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela