blomstertid.blogg.se

Mitt intresse för blommor har alltid funnits med mig genom min mor, men det var först för några år sedan intresset blev större. Här kommer jag dela mina framgångar och motgångar. Det är min väg från amatör till förhoppningsvis proffs på de blommor jag själv valt att inrikta mig på ;) Hoppas ni får nöje av att följa mina inlägg. Mvh Therese

Augusti har kommit

Publicerad 2013-08-01 20:44:00 i Allmänt,

Har köpt hem vit sten och lagt i rabatten. Tror dock att vi behöver köpa hem en påse till. Som ni ser på bilden växer det så det knakar i blomlådorna. Hoppas dom börjar blomma snart =)
Rabattlobelian blommar på. Svårt att fånga färgen med kameran bara. Den skriker mer rött i verkligheten och den är lite mörkare i nyansen, men detta var det bästa jag fick på bild ;)
Här har vi riddarsporren. Den blommar mog vilken dag som helst, den blev lite långranglig bara =)
Så här ser rabatten ut nu, lite har det växt iaf. Buskarna bakom har vi bestämt oss för att byta, får se om det blir i höst eller till våren =)
Men dessa har då dragit iväg och blivit stora. Smultronen börjar också komma :P
Rabarbern fick jag av mamma, eller man kanske ska säga av min syster. Den kommer från hennes trädgård =) Det har redan börjat komma nya blad.
Min rabatt växer och växer. Rosen har blivit ganska stor och den har satt knopp =) Den ser ni nedan.
Narcisstobaken tog sig bra och blommar på, vi satt ut fågelbadet där med, hoppas det uppskattas av småfåglarna.
Hej och hå vad det växer i mina lådor :P Håll tummarna att det börjar komma knoppar nästa vecka så man hinner njuta av blommor ett tag också :D
Denna underbara klematis fick jag av mamma och pappa. Hoppas den trivs bra mellan funkiorna =). Läste att skuggiga lägen ger en mer intensiv blomfärg, passar bra här då där det är skugga halva dagen.
Här ser ni klematisen mellan funkiorna. Ska försöka få tag på en smalare variant av spaljé, eller om man ska bygga en själv, har inte bestämt mig ännu. Ska man kanske skaffa en rund spaljé? Vad tycker ni?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela