blomstertid.blogg.se

Mitt intresse för blommor har alltid funnits med mig genom min mor, men det var först för några år sedan intresset blev större. Här kommer jag dela mina framgångar och motgångar. Det är min väg från amatör till förhoppningsvis proffs på de blommor jag själv valt att inrikta mig på ;) Hoppas ni får nöje av att följa mina inlägg. Mvh Therese

Underbara Juni

Publicerad 2014-06-08 22:50:00 i Allmänt,

Äntligen är den här, vår första sommarmånad med midsommar som verkligen talar om för oss att nu är det sommar. Varma sommarnätter som gör att man kan sitta ute länge på kvällarna. Nu får vi hoppas att denna sommar bjuder på lika fint väder som förra året. Måste säga att allt växer snabbt.
Den italienska hörnan börjar ta sin form äntligen.
Sallaten växer och växer. Idag tog jag in lite av den till maten =)
Rosorna växer och persikan har jag snyggat till nere vid stammarna.
Dessa fyndade vi på Rättviks marknad, de passade perfekt på vår italienska hörna.
Potatisen i bakgrunden växer så det knakar. Bara på någon vecka har det blivit såhär bra med blast.
Var tvungen att ta en bild på min grannes akleja. Lite avis blir jag allt. Ska fråga om jag får ta några frön från dess fröställning. Ev ta en stickling eller två.
Den "blå" rabatten är verkligen blå nu.
Visst är dom söta de små blåbärsblommorna =)
Pionerna spricker ut vilken dag som helst nu.
Har lagt täckbark på den nya rabatten samt planterat ner lite liljor, solhattar och en sort som heter Asclepias Tuberosa. Vi får se vad de blir =)
Bergklint
Underbara nävan Johnson´s Blue
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela