blomstertid.blogg.se

Mitt intresse för blommor har alltid funnits med mig genom min mor, men det var först för några år sedan intresset blev större. Här kommer jag dela mina framgångar och motgångar. Det är min väg från amatör till förhoppningsvis proffs på de blommor jag själv valt att inrikta mig på ;) Hoppas ni får nöje av att följa mina inlägg. Mvh Therese

Årets första sådd

Publicerad 2014-01-23 01:55:00 i Allmänt, Odling,

Tog och köpte hem penséfrön och satt igång årets första sådd. Tänkte testa torvbriketter i år och se om de är bra. Köpte dessa briketter billigare på en blomsteraffär. Här nedan följer min sådd:
Eftersom jag ska testa att så i dessa så sår jag inte alla frön på en gång, utan i åtta torvbriketter.
De är inte så tjocka när man lägger upp dem men...
..poff säger de bara så snart man slår på vattnet och de sväller till tre gånger sin storlek och sedan är det bara att så. Här på bilden ovan syns även penséerna jag sått.
Sår två frön i varje och håller tummarna för att det går vägen.
På med locket och sen är det bara att vänta och se till att sådden inte torkar ut, men också så att det inte blir för mycket kondens i drivhuset så sådden möglar. Första gången jag sår penséer, så håll tummarna för att det går vägen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela