blomstertid.blogg.se

Mitt intresse för blommor har alltid funnits med mig genom min mor, men det var först för några år sedan intresset blev större. Här kommer jag dela mina framgångar och motgångar. Det är min väg från amatör till förhoppningsvis proffs på de blommor jag själv valt att inrikta mig på ;) Hoppas ni får nöje av att följa mina inlägg. Mvh Therese

Härliga vår!

Publicerad 2014-04-19 19:43:00 i Allmänt,

Idag passade jag på att rensa rabatterna från ogräs när det var så vackert väder och 15 grader varmt. När jag satt där och plockade kröp plötsligt denna underbara lilla nyckelpiga fram ur löven. Jag fick lov att be om ursäkt för att jag väckt henne och bad henne att stanna kvar och hjälpa mig med skadedjuren som gärna attackerar mina växter. Speciellt rosorna som gärna får bladlöss på försommaren. Hoppas hon lyssnade på mig ;) Å andra sidan tror väl grannarna att jag fått värmeslag som sitter och pratar med rabatten ;) Men nu är det iaf gjort, ogräset är bortrensat och jag ska fylla på med lite ogräsfri jord för att underlätta rensningen i sommar. Men den ska jag inhandla på måndag, nu ska jag njuta av den återstående delen av påsken =)
 
Ha det så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela