blomstertid.blogg.se

Mitt intresse för blommor har alltid funnits med mig genom min mor, men det var först för några år sedan intresset blev större. Här kommer jag dela mina framgångar och motgångar. Det är min väg från amatör till förhoppningsvis proffs på de blommor jag själv valt att inrikta mig på ;) Hoppas ni får nöje av att följa mina inlägg. Mvh Therese

Äntligen är dom mina :P

Publicerad 2014-04-06 15:30:00 i Allmänt,

Som jag har väntat på att blomsteraffären ska ta hem Hibiskus, och nu har dom äntligen kommit och rätt färg dessutom :D För några dagar sedan var jag in och fyndade en annan tropisk växt, nämligen Miniannanas =) Passade på att använda presentkortet jag fick från förra årets sommarjobb och ser dessa som en present från företaget =) Nu står jag inför en prövning att få dem att överleva också. Men med lite goda råd från min mor som har otroligt fina Hibiskusar så hoppas jag på att jag kan få den att överleva. Vattenkrävande växter är inte min starka sida, men jag får försöka skärpa mig på den fronten. Här kommer lite bilder på dem:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela