blomstertid.blogg.se

Mitt intresse för blommor har alltid funnits med mig genom min mor, men det var först för några år sedan intresset blev större. Här kommer jag dela mina framgångar och motgångar. Det är min väg från amatör till förhoppningsvis proffs på de blommor jag själv valt att inrikta mig på ;) Hoppas ni får nöje av att följa mina inlägg. Mvh Therese

Problem med häcken

Publicerad 2013-07-10 22:13:01 i Allmänt, Trädgård,

Funderar på att byta ut våran otroligt skabbiga häck. Fick tips om Järnek som ska vara tät och fin som Buxbom. Var in och kikade på plantorna och fick lovord från butiken. Åkte hem med ett leende och talade om för sambon om min idé och visade bilder på den, han tyckte den var fin och det var ett kanonpris på dem. Så jag började söka info på internet och upptäckte snart att den inte alls var så bra som det lovats. Flera som bor i zon 3 har den dött för och tydligen går det inte med vanlig jord utan man måste använda Rhododendronjord som är kalkfattigt för att den ska kunna bli härdig. Har någon av er erfarenhet av Järnek? Hur har det funkat för er? Känns lite tungt om jag tvingas välja bort den men det blir dyrbart om häcken dör när man planterat den i backen =/

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela